Tuesday 6 March 2012

relungan beban

... lamanya aku tak menulis di sini. rindu suasana dulu di mana waktu itu aku sangat suka menulis dan membaca komen kawan2 yang datang menjengah ke laman aku. suka duka, tawa, gurau senda, semua kami kongsi dalam satu nada walau idak pernah sekalipun aku dan semua mereka bersua muka. seni yang indah bukan? sayang yang muncul bila aku hilang dalam ramai.

kadang-kadang aku bertanya, mengapa aku jadi begini. menghukum diri sendiri atas kesalahan yang tanpa sengaja telah aku perbuat tanpa aku sedari. bukan itu saja, malahan aku membuang semua mereka yang menyayangi aku. menjadikan kebencian bertandang dalam jiwa mereka pada aku buat aku lebih derita atas kesalahan ku itu.

jujurnya, aku merindui semua mereka. tapi aku harus bersembunyi. aku masih belum pulih sepenuhnya. aku masih perlu menangis sendiri.