Thursday 17 May 2012

jauhi dirimu dari api anakku

assalamualaikum...

lamanya tak menjengh ke sini. ada rasa mahu menitiskan air mata kala bai-bait ayat ini aku lakarkan atas monitor kosong ini.

sebulan ini its been a very hrdest moment and critical time for me. been warded at burn unit hkl is a real tough time to me. indeed.

ketika doktor meminta aku dimasukkan ke wad atas kecederaa srius kerana trbakar kulit akibat tumpahan kuah panas, fkiran aku kosong. lebih lebih lagi dktr meminta aku menandatangani surat kebenaran untuk menjalani pembedahan kerana kecederaan yang srius dan memerlukan penampalan kulit yang baru.

pertama kali aku menangis. macam-macam perkara mmuncul dalam benak fikiran aku. walaupun selama ini aku sudah terbiasa menjalani hidup yang menyakitkan tidak seperti gadis lain pun, aku masih tabah dan tidak sekalipun mengeluarkan air mata...lain pula kali ini. tuhan sememangnya sengaja menguji ktabahan aku dengan sekali ganda beban lagi.

ya. itu yg aku rasa.

pathetic?ohhhh bukan. aku sudah penat menangis sebenarnya.

boleh aku sambung nanti?k c u then.




1 comment:

intan.maisarah said...

tuhan tidak akan beri sesuatu dugaan yang tak mungkin di harungi oleh hambanya. tuhan tahu kamu kuat