Thursday 14 March 2013

harga sebuah kehilangan








Banyak yang aku sudah tinggalkan. tahun-tahun itu dan tahu-tahun sebelum itu semuanya sudah aku semakin mampu untuk lupakan sedikit demi sedikit. aku tahu, hati ini sudah tidak mampu diubati tetapi apa yang aku boleh lakukan lagi. pedih, sakit, derita, semuanya tuhan saja yang tahu.

selamat hari lahir. heh. hari lahir aku memang tidak pernahs ambut dan tidak diajar untuk menyambut hari lahir. semalam bila kawan2 dan boss buat kejuta, perasaan itu biasa saja. walaupun agak malu dan kekok, aku hormati juga acara meniup lilin tanda hormat dengan mereka yang bersusah payah menyediakan surprise besday party dan kek untuk aku. maaf tuhan, aku harap apa yang aku buat betullah.

terima kasih, cuma sudah2lah bertanya soalan yang satu itu. aku tiada jawapan sampai sekarang. aku usdah banyak kehilangan. sudah takut untuk menabur harapan untuk menyayangi manusia lagi. kalau pun aku mampu, aku tidak akan lakukakannya juga kerana aku akan lebih menjaga kepentingan orang yang aku sayang. noktah.

No comments: