Sunday 17 March 2013

sejernih wajah

malam tadi diperkenalkan sahabat dgn 2 org sahabatnya al huffaz. dalam nada malu tapi masih rock, aku tebalkan muka saja mengadap mereka. ya, baik nampak keduanya. seorang bersongkok putih manakala sahabat yang menemaninya tidak. hanya beralaskan kepalanya yang baru dicukur lagaknya namun masih merendah diri mengatakan bahawa beliau itu bukan ustaz seperti sahabatnya yang bersongkok putih itu.

bukan aku tidak pernah berbual dengan lelaki, cuma agak segan dengan keadaanku ketika itu yang tidak berstokin. dengan hanya berseluar jeans yang sudah agak lusuh dengan sehelai jacket yang ku sarungkan ke tubuh aku rasa aku mesti dikira bukan perempuan baik kan?kah3. mujur, shawl yng ku pakai sentiasa aku labuhkan melebihi dada. itu kemestianku. apapun, aku harap soal itu tidak menjadi hal yang penting bagi mereka. lagipun, sahabat aku sengaja sahaja memperkenalkanku dgn mereka berdua. mana tahu, aku berkenan, usik sahabatku.mujur sahaja tidak. 'not my taste', itu sahaja komenku tentang sahabat lelakinya yang 2 orang itu.

kalau ikut paras rupa, rupa mereka tidaklah hensem mana, cuma jernih wajah itu yang membezakan mereka agak beda dgn lelaki2 lain yang aku knal selama ini. cuma entah kenapa, aku agak hairan sejak akhir2 ini ramai benar sibuk nak rekomen aku dengan mana-mana orang. adikku sudah sibuk meriki-riki, sdgkan aku hanya bergurau. hello, ada ke budak tahfiz nak kahwin dengan perempuan seperti aku. aku saja buat eksperimen mcm cerita Musang Berjanggut tuh.  siapa yang dapat masakkan uncang yang aku bawakan, itulah dia jodohku. ada ke masalahnya . heh.

drama kan?haha.

No comments: