Sunday 6 October 2013

Usai petang itu

Lama tak updet blog. Dulu, aku rajin. Sekarang entah kenapa semangat untuk menulis tiba2 dtg menjengah. Kala diri sedang asyik menjamu selera sambil dibuai angin malam, muncul suatu nama yg telah lama aku hilangkan dari sudut hati. Apa khabar agaknya dia. Sudah lama aku lost comtact dgnnya. Rindu. Rindu tntg akrabnya kami dan selambanya kami dlm melakar persahabatan tanpa rasa cinta. Persahabatan yg ikhlas, wujud hanya di atas kertas dandan pena. Kami saling bertukar cerita, suka duka, tawa, mimpi dan impian di masa depan. Seronok. Bagi aku, bukan mudah utk kita berkongsi dgn org lain tentang diri kita apatah lagi dgn yg bergelar sahabat pena sahaja. Tapi itulah kami. Ikhlas dlm segalaanya. Kali terakhir aku diberitahu dia sudah berkahwin. Itupun dgn pilihan orang tuanya. Hai. Di kala dia merungut tentang tentang wanita pilihan ibubapanya, aku asyik mengusik dia. Indahnya persahabatan kami ketika itu. Aku harap dia dah bahagia dgn isterinya dan punyaa anak-anak comel.

Si bodoh! Mana menghilang..aku dah jatuh cinta tau kat someone. Kan best kalau aku blh bgtau kau n share dgn kau kisah terkini kita ;p

No comments: